Friday, January 15, 2010

Ayza & ayahanda pulakkk......

Semalam masa sibuk buat keja kt dapur Lan ngadu pedih tekak & rasa semacam. Pastu dia muntah2...byk kali la...masa tu aku tengok kt sinki dia ludah mcm darah.. dia kata bukan.. nk konfem aku suruh dia muntah & ludah kt tisu.. darah tu .... pasal apa plak ni.. maybe tekak ada luka ni... aku takut kalo darah dari perut ke, paru2 ke.. jenuh aku ajak pg hospital.. tak mau nyer.. dia kata rileks dulu.. lama sikit nampak mcm dah ok.. Lan pun terus buat bulat tepung dia..sambung kerja...harapnyer abang ok...



mcm ni dia kata bukan darah??!!

Kakak pulak ngadu sakit telinga..muka mcm nk menangis..aku suruh dia tahan dulu sekejap pasal nk kasi settle kisah Lan muntah2 tadi...Lepas keja aku pun dh siap.. aku habaq kt Lan nk bawak Ayza pg Klinik Ng & Lim pasal klimik ni bukak sampai pukul 1pg. Tapi memandangkan klinik tu semedang nyer ramai patient, pg Columbia je lah. Mesti tadak org punya....So aku je yg pegi..Lan sambung keja & jaga Ayzaf.
Lepas doktor check telinga kakak, dia kata ada luka sikit maybe kakak ada korek sendiri. Taik telinga pn banyak!! Hehe..doktor kata dia tak boleh nampak gegendang telinga.. malu aku..tapi masa Aysha sakit telinga dulu, doktor ni la jugak yg check.. mmg dia kata jangan korek pasal nnt taik tu akan keluar dgn sendirik..
Then lepas bayar bill RM64, gi farmasi amik ubat. Ubat titik & ubat demam depa bagi. Dpt aku titik siap2 pasal kakak dh tak tahan berdenyut2 sakit..kena continue 3 kali sehari sampai 5 hari. Tapi aku tau bila sehari dua baik, ubat stop. Hehe..










registration..ekceli dh 2nd visit pun..



tgh menahan sakit & menahan nangis...


timbang berat dulu...22.3kg.. alahai...


check SPO2.. ok normal...


"mari sini doktor check..."



"ada korek sendiri ke?? you carik emas ke dlm tu?" doktor tanya...

No comments:

Post a Comment

ada nk kata apa2..sila lah....