Monday, January 18, 2010

Ayzal asthma lagi...

Pagi sblm pg sekolah ayzal dh pump siap2 pasal nampak semacam dh dia ni.. then aku pesan kt kakak kol bonda kalau Ayzal nampak teruk. So dlm 8.15pg mcm tu sekolah dah kol aku suruh ambik Ayzal. So dgn kadar segera aku pg ambik dia kt sekolah & bawak terus ke A&E. Parking mmg masalah kt situ. So aku parking dekat entrance dental department. Pak guard tadak masa tu...tu yg aku berani...

Lepas register kt triage, terus ke Asthma Bay. A&E nampak tak sibuk pagi ni, tapi kami kena tunggu staff yg duty. So Ayzal nebulise sekali jer.. kali ni tadak sapa check SPO2 & PR sebelum nebulise. Then doktor check kata ok, dada pun dengar clear.. cuma Ayzal ni muka dia spesis pucat. Yg aku tak tahan dia dok sebut2 mainan yg dia sebut2 smlm. Dia ni kalau sakit jer ada la mainan yg dia nak dlm kepala dia tu..iskh..iskh.. dah amik ubat kt farmasi, singgah ofis nk check lampu order dr UE dh sampai ke belum. Sib baik kali ni depa antaq betul. Pg kantin beli milo sat, Ayzal dahaga.

Pastu antaq Ayzal balik rumah. Sampai umah tak nampak mcm org sakit pun.. yg 1st dia capai transformers yg baru beli smlm kt Kedai Ceria 99.. melayang duit aku RM9.99. Ayzaf tidoq...aku rasa dahi dia dh tak panas.. mlm tadi merengek jer..demam & batuk tak baik2 lagi..mana nak baik..ubat tak continue makan.. Dah anta Ayzal, sunggah kt kedai ambik Lan, dia nk pakai kereta. So tugas ambik Aysha & Ayza diserahkan pada Lan ari ni. Aku dh pesan siap2 Aysha pkl 12 kakak pkl 1. So sekarang ni dh pukul 12.30tgh hari, aku baru je kol Lan, tengok...dia terlupa nk ambik Aysha..

surat MC

telinga kemek kena tali ijau tu..hehe..

















No comments:

Post a Comment

ada nk kata apa2..sila lah....