Wednesday, August 4, 2010

Homemade Ice Cream

Kling..kling..kling... ha..orang buat aku pun nk buat gak... operasi ais krim buatan sendiri... selepas shopping brg2 yg perlu.. sampai rumah terus capai mixer (ingat lg mixer aku yg ada bowl tu??).. tercengang2 anak2 aku..."bonda nk buat kek ke?".... ni antara bahan2 nya:

2 cup Coffeemate
2 cup susu UHT (aku pilih Dutch Lady coklat & low fat)
gula (aku tak boh lgsung!!)
vanilla essence
biskut oreo

itu je bahan2 nya... resepi ni x pakai telur... sempoi.. campur semuanya pakai mixer sampai berbuih.. dah sudah masuk kan dlm bekas & masuk dlm freezer... tengok la dalam 3jam mcm tu bila dh separuh beku..keluarkan & kacau guna mixer lagi (ada yg guna blender je).. masuk freezer lg skali.. ulang balik step freeze & mix tu..kalau boleh 3 kali..step yg last baru masuk kan biskut oreo yg dipecah2 kan atau boleh boh kekacang, choc rice....baru cantik & gebuss!!!


No comments:

Post a Comment

ada nk kata apa2..sila lah....